Tuesday, August 9, 2011

HIJAB- Part 2 (In Malay and English)





Part 1 click here

Alhamdulillah Allah gave me the feeling to wear hijab. Mashallah, as we are doing something good, syaitan must be not happy and trying to get you to the old lifestyle. About a month i was not happy. When i looked at the girls with nice
hair, nice outfit that i couldn't wear as a hijabi, i felt down. I looked at my closet unhappily.


But i always knew that i had Allah, the creator of me that will always help me whenever and wherever i am. I prayed 'Ya Allah, give me the strenght to face all these, don't let me astray, give me some space in a place of your good slaves'
                                                                                                                   

I asked myself over and over again. If i wanna be beautiful to the people in this world, what will i get? Will they help me in the judgement day? The answer is 'NO'.

I searched my own self back. I read Islamic books and Prophet books to build my strenght. Mashallah, i cried to read them. Everyday i looked for something to be strong and Alhamdulillah day by day untill now, i feel like i am a very tough, strong and happy girl that i have never felt before plus there is a perfect peace inside me;)


Sorry to say this but honestly now, non hijabis cannot attract me anymore. But i cannot stop looking at the hijabis because they are too beautiful. Especially women who wear large hijab + abaya. Masyallah, they are the most beautiful women in this world to me. But i do not hate those none hijabis because to wear hijab is between you and Allah, nothing to do with me;) I love them as my muslim sisters;)

Sisters, ask yourself because only you can help yourself. The most important thing is, don't forget to pray to Allah to open your heart. To open your heart is not only about hijab but about all the good things that we couldn't see but too important to do.

Have a nice day! Happy fasting! ;)

Note: Find a time, sit alone, think of another life which is eternally, always read Islamic book to remind you the things you should/shouldn't do, hang out with friends who can give you good influence.



MALAY -Translated by 'Google translate'

Alhamdulillah Allah memberikan saya perasaan untuk memakai hijab.Mashallah, seperti yang kita melakukan sesuatu yang baik, syaitan mesti tidak gembira dan cuba untuk mendapatkan anda gaya hidup yang lama. Kira-kira sebulan i tidak berpuas hati. Apabila saya melihat gadis-gadis dengan rambut bagus, pakaian bagus bahawa saya tidak dapat dipakai sebagai hijabi, i rasa ketertekan. Saya melihat di almari saya dengan tidak gembira.Tetapi saya sentiasa tahu bahawa saya ada Allah, pencipta saya yang sentiasa membantu saya bila-bila masa dan di mana-mana jua i am. Saya berdoa 'Ya Allah, berikan saya kekuatan untuk menghadapi semua ini, tidak membenarkan saya sesat, memberi saya sedikit ruang di tempat hambaNya yang baik '
                                                                                                                   
Saya bertanya kepada diri saya berulang-ulang kali. Jika saya mahu menjadi yang indah untuk orang dalam dunia ini, apa yang saya akan dapat? Adakah mereka akan membantu saya pada hari penghakiman? 
Jawapannya ialah 'TIDAK'.Saya mencari diri saya kembali. Saya membaca buku Islam dan buku-buku Nabi untuk membina kekuatan saya. Mashallah, i menangis membaca mereka.Setiap hari saya mencari sesuatu untuk menjadi kuat dan Alhamdulillah hari demi hari sehingga kini, i rasa seperti i am seorang gadis yang sangat tabah, kuat dan gembira yang saya tidak pernah dirasai sebelum ditambah ada damai yang sempurna di dalam saya;)Maaf untuk mengatakan ini, tetapi secara jujur ​​sekarang, non hijabis tidak boleh menarik saya lagi. Tetapi saya tidak boleh berhenti melihat hijabis kerana mereka adalah terlalu indah. Terutama wanita yang memakai tudung besar + Abaya. Masyallah, mereka adalah wanita yang paling indah di dunia ini kepada saya. Tetapi saya tidak membenci orang-orang non hijabis kerana memakai hijab di antara anda dan Allah, tiada kaitan dengan saya;) Saya suka mereka sebagai adik-beradik beragama Islam saya;)Sisters, tanya diri anda kerana hanya anda boleh membantu diri anda. Perkara yang paling penting, jangan lupa berdoa kepada Allah untuk membuka hati anda. Untuk membuka hati anda bukan sahaja mengenai hijab tetapi mengenai benda-benda yang baik yang kita tidak dapat melihat tetapi terlalu penting untuk dilakukan.Semoga hari anda menyenangkan! Selamat Puasa! ;)Nota: Cari satu-satu masa, duduk bersendirian, berfikir kehidupan lain yang kekal, sentiasa membaca buku Islam untuk mengingatkan anda perkara-perkara yang harus / tidak harus, hang out dengan kawan-kawan yang boleh memberi pengaruh yang baik untuk anda.




No comments: